Μετάφραση- translation this blog

Τρίτη, 18 Απριλίου 2017

Ο Ιμπραΐμοβιτς παρομοιάστηκε με τον Μπέντζαμιν Μπάτον! Μήπως όμως είναι Porsche;

Ο Ιμπραΐμοβιτς παρομοιάστηκε με τον Μπέντζαμιν Μπάτον! Μήπως όμως είναι Porsche;
«ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΓΕΡΟΣ! ΘΑ ΠΕΘΑΝΩ ΝΕΟΣ»
Είναι αλητάμπουρας, όπως ομόληγησε στην αυτοβιογραφία του; Είναι η «Porsche» που ο Πεπ Γουαρδιόλα μεταχειρίστηκε κάποτε σαν ένα Fiat-άκι, σύμφωνα με τη δική του αντίληψη ή μήπως είναι ο Φαν Μπάστεν, τον οποίο είδε στο πρόσωπό του ο Φάμπιο Καπέλο; 
Αυτοί που τον αναγνωρίζουν ως σπουδαία προσωπικότητα,
βλέπουν μόνο έναν. Τον Ζλάταν Ιμπραΐμοβις. Ιμπρα-χ-ίμοβιτς, σύμφωνα με τη δική του ετεροχρονισμένη επισήμανση, αλλά είχε ήδη καθιερωθεί χωρίς «χ» στη μεγάλη ποδοσφαιρική πιάτσα...
Ο αθυρόστομος και για κάποιους ενοχλητικά ετοιμόλογος «Ίμπρα Κατάμπρα» που έζησε φτωχικά παιδικά χρόνια, στα 33 του, μετά την απώλεια του αδελφού του Σάπκο, έδειξε ότι δεν είναι μόνο ένας παλιοεγωΐσταρος, ένα... λιοντάρι απέναντι σε κοινούς θνητούς. Είναι ώριμος και τοποθετεί το ποδόσφαιρο και τα σπορ στη θέση που πρέπει να έχουν στην καθημερινότητά μας: «Υπάρχει ζωή πέρα από το ποδόσφαιρο κι αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό», έχει πει δακρυσμένος μιλώντας για τον αδερφό του. 
Μέσω του ρόλου του πατέρα που υπηρετεί, φαίνεται ότι έχει επιτύχει την ωρίμανση στο χαρακτήρα του, εδώ και καιρό. Είναι συντηρητικός και αυστηρός: «Τα παιδιά μου μπορούν να κάνουν ό,τι επιθυμούν μετά τα 18 τους. Τώρα, είναι κάτω από τη δική μου στέγη. Εγώ είμαι ο πατέρας τους και πολύ ενοχλούμαι όταν με φωνάζουν Ζλάταν, όπως  όλοι οι άλλοι. Είμαι ο μπαμπάς τους κι έτσι πρέπει να με φωνάζουν».
Εντός των τεσσάρων γραμμών του γηπέδου,  σύμφωνοι, θέλει να είναι πιτσιρικάς και δεν του χαλάει κανείς το χατίρι. Εδώ που τα λέμε ούτε μπορεί να τον διαψεύσει κάποιος και μάλλον δεν θα ήθελε να έλθει σε αντιπαράθεση μαζί του. 

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ νίκησε στην έδρα της Σάντερλαντ (3-0) και ο Σουηδός άνοιξε το σκορ στο 30'... Αυτό ήταν το 250ο γκολ που πέτυχε μετά την ηλικία των 30 χρόνων και έδωσε ρεσιτάλ: «Προπονούμαι σκληρά και μένω συγκεντρωμένος. Πιστεύω σε αυτό που κάνω, πιστεύω στον εαυτό μου και γνωρίζω τι είμαι ικανός να κάνω. Δεν ανησυχώ, παίζω απλώς το παιχνίδι μου και προσπαθώ να το διασκεδάζω.
Φαίνεται πως όσο μεγαλώνω γίνομαι όλο και πιο έξυπνος. Φυσικά, δεν μπορώ να κινηθώ το ίδιο όπως πριν από δέκα ή πέντε χρόνια. Το παιχνίδι μου βελτιώνεται συνεχώς. Είμαι όλο και καλύτερος και νιώθω σαν τον Μπέντζαμιν Μπάτον. Γεννήθηκα γέρος και θα πεθάνω νέος».
Αυτός ο εμιγκρές που μεγάλωσε στο Ρόζενγκαρντ, τη γειτονιά των μεταναστών του Μάλμε, αναρωτήθηκε μεγαλοφώνως ανήμερα στα 33α του γενέθλια, στο Παρίσι: «Πώς εκείνος ο πανκ του Ρόζενγκαρντ έφτασε ως εδώ;», πήρε μια βαθιά αναπνοή κι εξαφάνισε τις 33 φλόγες που φώτιζαν την τούρτα του. Τώρα, δύο χρόνια μετά, στο Μάντσεστερ έχει περισσότερες απαντήσεις για την εξέλιξη του πιτσιρικά πανκ. Ξέρει ότι δουλεύει σκληρά, επειδή είναι γεννημένος νικητής στο ποδόσφαιρο και στη ζωή. 
«Ολοι θεωρούσαν ότι δεν θα καταφέρω τίποτε όταν ήμουν μικρός επειδή είχα μεγάλο... στόμα! Γυρίζω πίσω στο χρόνο και βλέπω ότι πέτυχα αυτά που έλεγα τότε κι όσοι μιλούσαν άσχημα για μένα, τώρα... μασάνε τα λόγια τους. Αυτό είναι το μεγάλο μου τρόπαιο». Η απόρριψη στον Ζλάταν λειτούργησε ευεργετικά και την επίδρασή της στον χαρακτήρα του εξαργυρώνει.

Μολυσμένα... με βιτριόλι λόγια ακούει και τώρα: «Αυτή είναι η πείνα μου! Αν χαλαρώσουν όλοι και πάψουν να φέρονται έτσι, τότε μάλλον θα σταματήσω το ποδόσφαιρο».
Το ποδόσφαιρο τον έσωσε... Δεν έμπλεξε όπως πολλά γειτονόπουλά του με τα ναρκωτικά. Οπως κι η αδερφή του. «Εκανε σκληρά ναρκωτικά», έγραψε ο ίδιος στο βιβλίο του. O 35χρονος ποδοσφαιριστής της Γιουνάιτεντ συγχώρεσε τον αλκοολικό τραγουδιστή πατέρα του, στον οποίο ήθελε να αποδείξει ότι θα γίνει σπουδαίος ποδοσφαιριστής. Πιο μεγάλος μίλησε για τον μπαμπά Σέφικ με θαυμασμό και διηγήθηκε πόσο δυνατός είναι αυτός ο Βόσνιος άντρας που τον μεγάλωσε. Πάντα λέει την ιστορία που ο πατέρας του κουβάλησε στην πλάτη του ένα καινούργιο κρεβάτι και το έφερε στο σπίτι με τα πόδια, επειδή δεν είχε χρήματα να πληρώσει μια εταιρεία μεταφορών. 
Ο πρώτος μεγάλος προπονητής που ήρθε αντιμέτωπος με τον εγωϊσμό του «Ίμπρα» ήταν ο Αρσέν Βεγκέρ. Ένα παιδί που έκλεβε ακόμη και τα ποδήλατα των ταχυδρόμων για να μετακινείται στο Μάλμε, είχε αρκετό θράσος για να πει στα 20 του χρόνια «Όχι» σε πρόταση της Αρσεναλ, καθώς ο Γάλλος κόουτς ήθελε να τον δοκιμάσει.
«Σήμερα, ο Βενγκέρ λέει ότι τότε είχε γίνει παρεξήγηση. Εμένα δεν μου αρέσει να μου ζητούν να αποδείξω ποιος είμαι. Ξέρω ότι είμαι αρκετά καλός. Δεν χρειάζεται να το δείξω σε κανέναν, είτε με γνωρίζει είτε όχι. Ημουν στο γραφείο του και κάλλιστα μπορούσες να πεις ότι είναι το αφεντικό. Ήταν ο Βενγκέρ! Δεν νομίζω ότι ήμουν τόσο κοντά στο να υπογράψω. Την επόμενη ημέρα πήγα στον Αγιαξ». Τότε, τελείωσαν τα χρόνια της πείνας για τον Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς κι άρχισε να πλέκει το δικό του όμορφο και θρασύ παραμύθι...

ΜΑΡΙΑ ΚΑΟΥΚΗ
]

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Ο Ιμπραΐμοβιτς παρομοιάστηκε με τον Μπέντζαμιν Μπάτον! Μήπως όμως είναι Porsche;
  • Ο Ιμπραΐμοβιτς παρομοιάστηκε με τον Μπέντζαμιν Μπάτον! Μήπως όμως είναι Porsche;
  • Ο Ιμπραΐμοβιτς παρομοιάστηκε με τον Μπέντζαμιν Μπάτον! Μήπως όμως είναι Porsche;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου